پاسخ تهران به اتهام زنی نقش ایران در ترور ترامپ سخنگوی وزارت امورخارجه: آمریکا به برجام بازگردد؛ پاسخ متناسب خواهیم داد نماینده ایران در شورای امنیت: خروج یک جانبه آمریکا از برجام به زیان همه بود+فیلم جزئیات تازه از مذاکرات میان گروه‌های فلسطینی حماس و فتح به میزبانی چین مراسم عزاداری شام غریبان در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور رهبر معظم انقلاب + فیلم و تصاویر ادعای اسرائیل درباره بازداشت سه صهیونیست به اتهام همکاری با ایران راهکار موقت چین و فیلیپین برای جلوگیری از جنگ گسترده | خط تماس میان رؤسای جمهور آتش‌سوزی گسترده در بغداد (۲۶ تیر ۱۴۰۳) رهبر انصارالله به عربستان هشدار داد ویدئو | روضه‌ عصر عاشورا به روایت آیت‌الله خامنه‌ای حضور سه میلیون پناهجوی افغان در پاکستان ممنوعیت ضبط نشست‌های امنیتی به دستور نتانیاهو آخرین اخبار از روند بررسی و پیشنهاد اعضای هیئت دولت چهاردهم (۲۶ تیر ۱۴۰۳) مراسم عزاداری شب عاشورا با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد+تصاویر علت شنیده شدن صدای تیراندازی در حرم شاهچراغ شیراز چه بود؟ | وضعیت حرم آرام است+ فیلم (۲۵ تیر ۱۴۰۳) پزشکیان: نباید به نام امام حسین (ع) تابع هوای نفس و غرور و تکبر شویم‌ واکنش مهدی چمران به شایعه فساد پُست فروشی در شهرداری تهران ۸ ملوان ایرانی محبوس در زندان‌های قطر آزاد شدند (۲۵ تیر ۱۴۰۳) وقوع حادثه جدید دریایی در سواحل یمن (۲۵ تیر ۱۴۰۳) بشار اسد به درخواست دیدار اردوغان با او واکنش نشان داد
سرخط خبرها

امیرعبداللهیان: همچنان پیام‌هایی میان آمریکا و ایران تبادل می‌شود

  • کد خبر: ۱۲۷۰۷۵
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۷
امیرعبداللهیان: همچنان پیام‌هایی میان آمریکا و ایران تبادل می‌شود
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه اعلام کرد: تبادل پیام ها بین آمریکا و ایران از طریق برخی وزرای خارجه و هماهنگ کننده در حال انجام است.

به گزارش شهرآرانیوز، امیرعبداللهیان در دیدار با فیصل مقداد در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک درباره روند مذاکرات هسته ای گفت: تبادل پیام ها بین آمریکا و ایران از طریق برخی وزرای خارجه و هماهنگ کننده در حال انجام است.

وی تصریح کرد: ایران با اتخاذ رویکردی منطقی مسیر دیپلماسی را پیگیری می کند و بر توافقی پایدار و دارای تضمین برخورداری از منافع اقتصادی آن تاکید دارد.

امیرعبداللهیان  با رد هرگونه مداخله خارجی در امور سوریه و اقدامات ثبات زدا در منطقه غرب آسیا خاطرنشان کرد: همکاری های مشترک دو کشور در سال های گذشته در جهت مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و همزمان بهره گیری از فرمت کشورهای ضامن روند آستانه باعث بازگشت سریعتر صلح و آرامش به سوریه گردید.

در دیدار فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه و حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک،درباره موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه دوجانبه و برخی مسائل منطقه ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر شد.

فیصل مقداد، وزیر امور خارجه سوریه نیز با قدردانی از نقش مهم ایران در کمک به برقراری صلح و امنیت در منطقه و مقابله موثر با تروریسم اظهار داشت: همکاری ها میان تهران - دمشق در دو سطح منطقه ای و بین المللی به بهترین شکل ادامه دارد . دمشق در شرایط جاری بر همکاری های اقتصادی و تجاری مشترک بمنظور مقابله با آثار مخرب اقدامات غیرقانونی و قهری غرب علیه مردم سوریه ناکید دارد.

تحولات منطقه ای از جمله ابتکارات سیاسی برخی کشورهای عربی برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب ، اوضاع فلسطین و  تحولات بین المللی از جمله اوکراین از دیگر محورهای گفتگوهای وزرای خارجه ایران و سوریه بود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->